|
|
|
|
De uitschieters? Hans Scholing zingt een prima Strephon.
(Iolanthe, Gilbert &
Sullivan) De Gelderlander
|
|
|
|
|
Fraaie solo’s door Claudia Wijers
(sopraan) en Hans Scholing (bariton) wisselden de koorzang
af. (diverse kerstmuziek)
De Gelderlander |
|
De solisten ontliepen elkaar overigens
in de soloaria’s niet veel. Maar het gemak waarmee
Hans Scholing zijn baspartij zong was opvallend. (Messiah
Händel) Noord
Hollands Dagblad |
|
Ook voor de vocale solisten gold dat
ze, individueel en als ensemble, de intentie van deze
gecompliceerde polyfone muziek uitstekend wisten weer
te geven. (Barokmuziek uit
het muziekarchief van Kromeriz: Schmelzer en Biber)
De Stentor |
|
In de vier volksliedbewerkingen maken
we voor het eerst kennis met de solisten. Een uitstekende,
puik klinkende opmaat voor het programma na de pauze.
(Jephte Carissimi)
De Gelderlander |
|
De gastsolist deze avond, Hans Scholing,
deed met zijn prachtige stem de sfeer van “Don Carlos”
echt tot leven komen.
Met twee Amerikaanse tophits besloot de Rijnstad Operette
dit concert. En daar kun je de opera Porgy and Bess wel
toe rekenen. Zeker als Hans Scholing zo fraai zijn “I
got plenty of nottin’” neerzet. (muzikale
reis langs concertzaal en music-hall)
De Gelderlander |
|
Bariton Hans Scholing bedde zijn frisse
en naturel gekleurde stemgeluid prachtig tussen de koorstemmen
in Posa’s Dood. In Di Provenz del Mar
trof hij heel sterk de sfeer van dit werk.
Als gastsolist mengde Hans Scholing zich uiterst aangenaam
in dit boeiende programma. Een heel aangename ervaring
dus. (muzikale reis langs
concertzaal en music-hall)
De Gelderlander |
|
Met het aantrekken van vervanger Hans
Scholing echter, trof men een uitstekende keus. Scholing
bracht met zijn prachtige stemgeluid, opvallende techniek
en heel heldere dictie de expressiviteit van de rol van
Jezus uitstekend tot leven. (Johannes-Passion
Bach)
De Gelderlander |
|
Hans Scholing maakt een komische rol
van de ongelukkige Pheres, vader van Admetes. (Alceste
Händel)
Zwolse Courant |
|
^naar
boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
© |
|
|